Uzimanje briseva, nativni mikroskopski pregled, pregled Wood svjetlom

Radi postavljanja dijagnoze uzimaju se strugotine nokta, kože ili kosa i promatraju pod mikroskopom, a po potrebi šalju u specijalne laboratorije radi kultivacije.

Wood svjetiljka stvara svijetlo valne duljine 365 nm i pomaže u otkrivanju određenih stanja i postavljanju točne dijagnoze. Pomoć je i u ocjenjivanju uspješnosti terapije. Danas se Wood svijetlo primjenjuje u otkrivanju gljivičnih, bakterijskih, parazitarnih bolesti kože kao i u nekih nasljednih bolesti te u poremećajima pigmentacije. Vrlo često se primjenjuje u otkrivanju gljivičnih bolesti na koži tipa Pityriasis versicolor, ili Mikrosporijaze te u bakterijskih bolesti tipa Erythrasme.

Pregled s Wood svjetlom nije bolan niti neugodan. Prije pregleda savjetuje se ne nanositi kreme na zahvaćene dijelove tijela kao niti dezodoranse. Pregled se radi u mračnoj sobi, s lampom na udaljenosti od 4 do 5 cm od kože kada liječnik pregleda kožu obasjanu ovim svjetlom.

Liječenje i dijagnostika alergijskih bolesti kože

U suvremenom društvu sve su zastupljenije alergijseke bolesti kože koje mogu nastati već u najranijoj životnoj dobi i pojavljivati se tijekom cijelog života. Koža kao najveći organ vrlo često burno reagira pa je crvenilo koža praćeno uvijek i svrbežom što remeti san i uobičajene dnevne aktivnosti. Najčešće alergijske kožne bolesti su atopijski dermatitis, akutna ili kronična urtikarija, alergije na lijekove, kontante alergije i druge.

Sve to zahtijeva detaljnu dijagnostiku kako bi se otkrilo što je uzročni alegeni i prema tome provelo liječenje.

U našoj Poliklinici nudimo najnoviji test koji se radi iz krvi ImmunoCAP specific IgE kojim se može točno utvrditi vrijednost protutijela IgE na specifične alergene ili na panele alergena. Ovom metodom mogu se odrediti specifična IgE protutijela na 600 pojedinačnih alergena. Prednost ovakve vrste testa pred drugim testovima na alergije (npr. prick test) je što se može odrediti točna vrijednost IgE na temelju koje se može napraviti procjena jačine alergije i donijeti odluka o terapiji.